بازی ماهی مرکب

 مجموعه بازی‌ ماهی مرکب درگیری بین امتیاز، انسانیت و بقا را بررسی می‌کند. بازی‌های ماهی مرکب Netflix داستانی تخیلی است که گروهی از افراد ناامید را در بازی‌های مرگبار کودکانه در مقابل یکدیگر قرار می‌دهد، که با نجات یافتن یک جایزه نقدی بزرگ به فرد داده می‌شود. این روزها همه مردم این بازی‌ها را تماشا می‌کنند.

برای آشنایی بیشتر با جنبه‌های مختلف تماشای این بازی در ادامه مطلب با کلینیک اعصاب و روان هیربد همراه باشید.

در این بازی شخصیت اصلی فردی به نام سونگ گی هون معتاد به قمار است که در ابتدا بی رحمانه از مادر دیابتی اش پول می‌دزدد و نمی‌تواند نیاز دخترش را تامین کند. بازیها آخرین راه حل مناسب به نظر می‌رسند تا زمانی که گی هون و 455 بازیکن دیگر متوجه شوند حذف از بازی به معنای واقعی کلمه مرگ است.

بازی‌های ماهی مرکب فرمت داستانی از ژانر "بازی تحقیرآمیز" است که بیشتر در کره و ژاپن رایج هستند، اما در عین حال یک پیام اجتماعی در درون خود دارند. پیام اجتماعی در مورد اختلاف ثروت و امتیاز کاملاً واضح است. همچنین نگران کننده و خشونت آمیز است که دائماً بشریت را در برابر بقا قرار می‌دهد، ناراحتی‌های اجتماعی کنونی را به تصویر می‌کشد و طنز پوچ گرایانه ژنرال Z را کاملاً هدف قرار می‌دهد.

بازی‌های ماهی مرکب طراحی شده توسط اجتماع

[caption id="attachment_242084" align="aligncenter" width="960"]عروسک بازی مرکب عروسک بازی مرکب[/caption]

بازی‌های ماهی مرکب به دلیل شیوه ای که در شبکه‌های اجتماعی پخش شد، جذابیت بیشتری را ایجاد کرده است. هر یک از بازی‌ها در حال حاضر شبیه چالش‌های ویروسی است، ویروسی که در هزاران کاربر تیک توک و اینستاگرام که بازی‌های ماهی مرکب را در بسترهای رسانه‌های اجتماعی به خاطر سپرده اند، از بین نرفته است. الگوهای رفتاری بازی‌های ماهی مرکب به قدری زیاد است که سایت‌های متعدد موارد مورد علاقه خود را رتبه بندی کرده اند.

احتمالاً اتاقهایی پر از افراد خلاق وجود دارد که سعی می‌کنند بفهمند آیا مارک‌ها و کمپین‌های آنها می‌توانند از مزیت بازی بازی‌های ماهی مرکب استفاده کنند یا نتیجه معکوس خواهد داشت. با این حال، میزان کشش اجتماعی به این معناست که بسیاری از افراد برای برآوردن کنجکاوی خود همه یا بخشی از آن را تماشا می‌کنند. سرمایه اجتماعی در دانستن آنچه در فرهنگ پاپ رواج دارد وجود دارد.

آیا بچه‌ها می‌توانند بازی‌های ماهی مرکب را تماشا کنند؟

آیا بچه‌ها باید بازی بازی‌های ماهی مرکب را تماشا کنند؟ رسانه‌های ختلف از والدین و نوجوانان در مورد "سن مناسب" برای تماشا نظرخواهی کردند و جای تعجب نیست که بین آنچه والدین فکر می‌کردند برای رده سنی 18-16خوب است در مقایسه با آنچه نوجوانان و بچه‌ها (12 سال به بالا) منطقی می‌دانستند، فاصله وجود داشت.

والدین باید این پویایی‌ها را به عنوان محرک‌های اجتماعی معنادار و مهم تشخیص دهند، به ویژه پس از یک سال انزوای اجتماعی. ممنوعیت بازی ماهی مرکب فقط جذابیت آن را افزایش می‌دهد. توصیه می‌کنیم والدین این بازی‌ها را با فرزندان خود تماشا کنند، خواه این چیزی باشد که آنها می‌خواهند ببینند یا نه. حضور والدین می‌تواند یک "شبکه ایمنی" احساسی و در صورت لزوم تنظیم احساسات را فراهم کند.

آموزش لحظات

به بچه‌ها نگویید، اما در واقع برخی از "لحظات آموزشی" و شروع کننده مکالمات خوب، از مسائل مربوط به سلامت اجتماعی و روانی، از اعتیاد به قمار تا سوء استفاده از امتیازات و ثروت اجتماعی وجود دارد. این مسائل می‌تواند به اشتراک گذاری نمونه‌های دیگری از ادبیات با موضوعاتی درباره ترس، سازگاری و غرایز بقا، مانند بازی‌های گرسنگی، کشتارگاه پنج، ارباب مگس‌ها و مزرعه حیوانات منجر شود. شنیدن تفاسیر بچه‌ها همیشه روشن کننده است. طرز تفکر آنها ممکن است شما را شگفت زده کند.

دوبله احساسات

ارزش‌های تولید محبوبیت نمایش را نادیده می‌گیرد. بازی ماهی مرکب به زبان انگلیسی به زبان کره ای دوبله نامناسبی دارد (و اگر زیرنویس‌ها را روشن کنید، اغلب با دوبله انگلیسی مطابقت ندارد.) این ناسازگاری‌ها در ابتدا خسته کننده بود اما خیلی زود کم شد.

این موضوع خشونت را کاهش نمی‌دهد، اما ممکن است ترس را از طریق فاصله گذاری احساسی کاهش دهد. با این وجود، حتی بدون صداهای معتبر، بازیگران بازی‌های ماهی مرکب کارهای فوق العاده ای را در ارائه شخصیت‌های خود انجام می‌دهند که به احتمال زیاد باعث می‌شود مخاطب حواسش باشد چه کسی زنده می‌ماند و چرا بازی‌ها وجود دارند.

بقا و رستگاری

فروید پیشنهاد کرد که وحشت جذاب است، چون اجازه می‌دهد احساسات سرکوب شده توسط خود ما بیان شود. در همین زمینه، آثار یونگ نشان داد که جذابیت وحشتناک در توانایی ارتباط با تصاویر اولیه در ناخودآگاه جمعی نهفته است. نظریه مدیریت تهدید می‌گوید که این نوع فیلم‌ها به منظور کمک به افراد برای غلبه بر ترس‌ها با شکست دادن آنها کمک می‌کند.

ما در ابتدا داستان سرایت COVID-19  را تماشا کردیم و حالا در حال گسترش بیماری همه گیر با بازی‌های ماهی مرکب هستیم. این فیلم احساسات ناتوانی و بی اعتمادی را در دنیایی که برای بقا تلاش می‌کند به تصویر می‌کشد. در نهایت اینکه هر کسی هنوز ایستاده و مقاومت کرده، مورد اطمینان است.

داستان فیلم بازی مرکب

 

Comments

Popular posts from this blog

اضطراب از ویروس کرونا

fluoxetine

risperidone