مشاور روانشناسی

در زندگی روزمره اتفاقاتی برای افراد مختلف پیش می آید که نیاز به صحبت کردن در مورد آن ها و گرفتن مشورت دارند. میتوان برای این صحبت ها مشاور روانشناسی را انتخاب کرد. اما برای برخی از افراد هنوز هم با وجود پیشرفت های زیادی در دنیا علم روانشناسی و مشاوره نامفهوم مانده است و شاید هم بد معنا شده است.
اگر شخصی به یک مشاور روانشناس مراجعه می کند این بدان معنا نیست که وی مریض است. خیر. همه ما در زندگی با یکدیگر صحبت میکنیم. از مشکلات خود برای هم میگوییم و درصدد رفع آن ها بر هستیم. اما چه بهتر که این مشکلات توسط شخصی حل شود که علم آن را داشته باشد.
counselor - مشاور روانشناسی

انواع مشاور روانشناسی

مشکلات بسیاری برای افراد در زندگی وجود دارد که شاید برای آن ها خیلی عادی به نظر برسد اما نیاز به درمان توسط مشاور روانشناسی وجود دارد. همانند داشتن استرس و اضطراب که این روز ها بخصوص جوانان خیلی از آن رنج می برند. همچنین مشکلاتی مانند افسردگی و ترک سیگار و … برخی از مشکلات هم هستند که حتی خود فرد را آزار نمی دهند اما اطرافیان را اذیت میکند. این رفتار ها همچون داشتن وسواس , اختلالات خواب , اختلالات خلقی و … هستند. ممکن است یک فرد در طولزندگی به صورت مجرد هیچ یک از این اختلالات را نبیند در خود اما به محض اینکه بخواهد با شخص دیگری وارد زندگی شود این مشکلات به طرفین آسیب وارد میکند.
درمان و مشاوره روانشناس از طریق دارو و دوا نیست. بلکه با صحبت کردن با فرد و گوش دادن به صحبت های وی و ارائه راه حل ها و پیشنهادات لازم برای بهبود صورت می گیرد. درمان های مشاور روانشناسی ممکن است با چند جلسه صحبت و گفتگو حل شود. اما در این راه باید خود فرد تحت درمان نیز همکاری لازم را با مشاور خود داشته باشد. در صورتی که مشاور برای حل مشکلات راه حل هایی را ارائه بدهد و فرد آن ها را اجرا نکند همکاری دو طرفه صورت نگرفته و هیچ درمانی انجام نمیشود.

Comments

Popular posts from this blog

اضطراب از ویروس کرونا

fluoxetine

risperidone